måndag 22 februari 2010

Dessa nedrans telefonköer!

Vad har jag gjort idag?

MORGON: Kollat och lyssnat på hockeyn mellan Finland och Sverige vilken Sverige ju vann!
FÖRMIDDAG: Satt på en föreläsning med en person som jag aldrig trodde skulle sluta tjata. Sorry men sant.
LUNCH: Åt risifrutti och macka, tränade spinning i fyrtiofem minuter.
FÖR-EFTERMIDDAG: Åkte bussen till Bankeryd, svängde in på Hårateljen och beställde en klipptid. vet inte om jag SKA klippa mig än men jag har i alla fall en tid.
NU: Satt med min budget och kom fram till att jag troligen som max har 410 kronor att leva på kommande månad om jag nu väljer att gå till frissan, vilket jag tror det blir till sist.
Sen bestämde jag mig för att säga upp mitt gamla 3-abonnemang som har gått ut för längesen.
fick sitta i en telefonkö i 9 minuter...
Irriterande när de först säger: vill du göra... så tryck 1, vill du göra... tryck 2 osv.
Och när man har tryckt, som jag då 4, så är det likadant igen... tryck 1 tryck 2 osv.
När man väl har kommit förbi den där nedrans telesvararen så tutar det bara i örat och var tionde sekund säger de.

"Du har kvar din plats i kön, vi besvarar ditt samtal så snabbt vi kan".

Yeah, sure bebis... snabbt var det enda som det INTE gick!

Har bestämt mig för en sak nu!
Efter utgifterna som jag har nu så har jag bestämt mig för att fasta en månad från shopping!
Får köpa EN sak sen ska jag fasta en månad. Då sparar jag ju lite.
Lite fika på teos ska väl gå an men det behöver ju inte kosta så mycket.
Så vi får se hur det går. Men jag tror det ska gå bra. :)
Har man väl bestämt sig så... :)

Puss på er!

Inga kommentarer: