söndag 15 november 2009

Bästa Hårdrockbanden!

Ja, vad ska man säga?
En lista över mina favorithårdrocksband. Rankning.

6. WIG WAM
Jag gillade deras låt i eurovision song contest för några år sen "In My Dreams".
Den satte sig på hjärnan och jag köpte hela skivan efter ett tag.
Nu är det inte det jag vill ha.
Jag vet inte vad ni tycker men jag känner att de är lite mesiga.
Ni får ju tycka vad ni vill såklart.

5. EUROPE
Ja, Europe är fortfarande bra, men de var bättre förr.
När "Carrie" och "The Final Countdown" och dessa låtar kom så var de ännu bättre.
Gillar dock deras nya skiva jättemycket med låten "New Love In Town".
Inget fel på den alls :)

4. TAKIDA
Jag älskar Takida men de får faktiskt komma här.
Robert Petterssons röst är perfekt i alla deras låtar.
Men det finns hårdrock som är bättre.
Men inget ont om Takida.
Älskar dem. Särskilt deras nyaste skiva "The Darker Instinct" är skitbra. Särskilt balladen "Too Late".

3. METALLICA
Jag har alltid gillat Metallica. Älskar deras låt "Enter Sandman".
Balladen "Nothing Else Matters" brukade vi ha på spinningen som stretchlåt. :)
Mycket bra.

2. DEF LEPPARD
De är värda en andraplats för de har satt sig i mitt hjärta och jag har svårt att få bort dem därifrån. Joe Elliott sjunger underbart och jag är lika impad av trummisen Rick Allen som trummar med en arm då han förlorade en arm i en olycka för många år sen.
Fantastiskt. Bästa låten är nog ändå "Pour Some Sugar On Me".
En riktig klassiker!

1. STRYPER OCH MUSTASCH
Ja, de får den delade förstaplatsen för att jag inte kan välja mellan dem.
Stryper är det kristna metalbandet som gjort en av mina absoluta favoritlåtar "Calling On You" och balladen "Honestly" är inte fy skam. Michael Sweet är verkligen en Gudsman och jag hoppas att de kommer göra mycket mer musik i framtiden. Senaste albumet "Murder By Pride" som släpptes i år är absolut något av det bästa de gjort med låtarna "Peace Of Mind" och "Alive".
Mustasch är bandet med den absolut skönaste sångaren i Sverige Ralf Gyllenhammar.
Jag måste väl säga att jag tycker att Mustasch är Sveriges bästa hårdrocksband.
Och dialekterna är så härliga :) inte för att de sjunger på göteborska men pratar. :)
Bästa låtarna: ja, de är många men jag sätter högst upp på listan "Desolate" och"Double Nature".
Det var "Double Nature" som fick mig att få upp ögonen för Mustasch.
Har den på spinningen på vissa pass.

---
Nog om hårdrock.

Nu fortsätter jag detta blogginlägg. Skrev för flera timmar sen men datorn krånglar ju ibland så så... men jag har inte så mycket mer å säga nu! men ha det fint.

Ska kolla på film ikväll så det kanske inte blir mer uppdatering.
Får se :)

Puss puss!

Inga kommentarer: