lördag 13 mars 2010

Så himla trött på allt...

Jag är så himla trött på att vara hemma vareviga lördag!
Jag är så himla trött på att när jag är hemma hos pappa att han ska jämt sitta vid datorn och jag vid teven.
Jag är så himla sketans trött på att han aldrig kan föreslå att vi ska köpa pizza eller göra nått gott en lördagkväll utan jag får sitta där med mina leverpastejmackor och oboy medans andra familjer kan göra tacos eller anstränga sig lite...
Men varför skulle vi... familjen är ju ändå splittrad.
Jag är så himla trött på att jämt föreslå vad vi ska ha för mat pappa och jag när vi är ensamma...
Han frågar mig vad jag tycker, så säger jag vad jag tycker och då blir det bara ett himla stönande och suckande...
Jag är så trött på att det ska bara pratas pengar och räkningar vid fikabordet...

Jag är så himla trött på att aldrig mina åsikter räknas.
Jag är så himla trött på att folk alltid hittar något att hacka ner på hos mig.

Jag är så trött på att jag får anstränga mig för att vara till belåtenhet för min familj.

Jag orkar inte ha det så här längre. Vill bara fly bort från allt. Åka iväg, ta med mig min Bibel och lovsångsskivor och bara få vara med Gud, bara fly bort från det jobbiga.
Jag är så trött på att vara ledsen.... jag är så trött på de tårar som inte är till Gud.

TA MIG HÄRIFRÅN NU, GUD! Jag orkar inte ha det så här.

Hoppas rätt låt vinner ikväll!
Kanske man kan bli lite glad i alla fall.
Men det är la pernilla wahlgren som vinner... det är väl sån skit folk vill ha i norge!
Hoppas inte...

Inga kommentarer: